desireeinbonn.reismee.nl

De stad verkennen en de Welcome Week.

Daar zat ik dan, zondagochtend helemaal alleen in Bonn. Geen ouders, geen vriendje, helemaal alleen. Gelukkig had ik mijn fiets en camera meegenomen naar Bonn. De zon stond aan de hemel, oranje zonnebril op en gaan!

Mijn doel was om de route naar de universiteit per fiets te zoeken. Navigatie aangezet op mijn telefoon om de route te volgen. Het was natuurlijk allang lente en alles stond in bloei. Overal waar je keek zag je bloesem bomen volop in bloei. Na 20 minuten fietsen was ik op plaats van bestemming aangekomen. Na een beetje rondgekeken te hebben ben ik weer terug gefietst want het was weer bijna etenstijd.

Maandag: Op maandag ging de Welcome Week van start. Deze dag moesten wij ons melden bij het International Office in Bonn. Het doel van deze dag was dat je je inschreef voor de activiteiten en de universiteit zelf. Wat mij gelijk al opviel is dat ik heel veel Italiaans om mij heen hoorde. Toen ik met sommige andere Erasmus studenten in aanraking kwam , kwam ik er al snel achter dat er inderdaad veel Italiaanse Erasmus studenten zijn dit jaar.

In de avond had ESN een kroegenavond gepland. Ja daar kwamen natuurlijk veel studenten op af. Bij het woord 'Bier' komen natuurlijk veel studenten. Na wat drankjes werd de groep steeds gezelliger en er werden veel gesprekken gevoerd. Om 12 uur was het dan tijd om naar de volgende kroeg te gaan, want ja zo gaat dat op een avond je blijft niet in dezelfde kroeg. Terwijl ik de bus naar huis pakte omdat ik heel erg moet was , ging de rest vrolijk door.

Dinsdag: In de morgen was er een bijeenkomst gepland. Dit was misschien niet zo slim direct na een kroegenavond. De helft van de studenten kwam niet opdagen of was te laat en de meeste studenten hadden wel kleine oogjes, hahaha!

Na de bijeenkomst kregen wij een coupon van de Universiteit om gratis bij de mensa te eten. Daar werd natuurlijk massaal gebruik van gemaakt. Welke student wilt nou geen gratis eten?!

Eenmaal uitgegeten was er een stad rally, samen met onze begeleiders en de andere Erasmus studenten zijn wij er vol voor gegaan! Onze team naam, ja dat was natuurlijk Cool Kidzz! Want onze groep had de kroegen avond het langst volgehouden. Tijdens de rally waren er veel leuke opdrachten die wij moesten uitvoeren. Nadat alle opdrachten uitgevoerd waren was de dag weer voorbij. Na even in de Hofgarten (het grote grasveld voor de universiteit) gezeten te hebben zijn wij allemaal weer moe naar ons eigen stulpje gegaan.

Woensdag: Op deze dag heb ik mijn coördinator leren kennen en hebben wij een rondeleiding gekregen door de faculteit Duits als tweede en vreemde taal. Daarna was er een Kaffee und Kuchen Tisch in het gebouw van het International Office. Hier werden de prijzen uitgereikt van de stad rally. Mijn groep tja... Wij hadden de prijs voor de beste Selfie! Onze prijs een selfie stick en een foei lelijke regenboogkleurige haarborstel met lachspiegeltje.

Donderdag:ESN had een reis naar Köln (Keulen) georganiseerd. Helaas was het voor mij niet meer zo spectaculair aangezien ik al veel vaker in Köln was geweest. Maar de selfie stick is wel even gebruikt want een selfie met de Kölner Dom moet wel gemaakt worden! We hebben ook nog het restaurant van de bierbrouwerij Früh nog een lokaal biertje geproeft. Deze viel alleen niet zo in de smaak bij de meeste Erasmus studenten.

Ons weekend begon dit keer op donderdag want vrijdag waren er geen activiteiten ivm goede Vrijdag.

Reacties

Reacties

Caja

Leuk om je ervaringen te volgen! Geniet ervan :)

Peter

Je gebruikt om te navigeren toch wel de MAPS.ME app? Scheelt je een hoop datagebruik op je telefoon! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!