desireeinbonn.reismee.nl

Rhein in Flammen

6 mei was het dan zo ver! Voor het eerst heb ik Rhein in Flammen bezocht. Dit stond al een tijdje op mijn Bucketlist. Speciaal voor Rhein in Flammen in mijn vriend overgekomen om dit met mij te bewonderen.

Samen hebben wij de bus naar de stad genomen. Want met mijn reisticket mag ik iemand in het weekend binnen Bonn gratis meenemen. Hierdoor hoefde niemand van ons de Bob te zijn en konden wij beide een lekker biertje drinken. Na even in de stad rondgekeken te hebben, zijn wij op een terrasje gaan zitten. Samen genieten wij van de biertjes, cocktails en de heerlijke zon.

Toen was het echt tijd om richting het ‘’festivalletje’’ te gaan zoals ik het zelf al zei. Eenmaal aangekomen in Bonn Rheinaue (een groot park aan de Rijn) kijkt Raoul mij aan en begint te lachen. ‘’Dees noem jij dit een festivalletje? Er zijn meer dan 10.000 mensen hier en een hele grote kermis!’’ Ja oeps, ik dacht zelf dat er niet zoveel mensen op af kwamen. Wij hebben even wat rondgekeken en toen zijn wij bier gaan halen bij een stand. Raoul verbaasde zich erg over het aantal mensen dat in de stad en nu ook hier allemaal drank hebben meegenomen en openbaar aan het drinken zijn. Tja, hier in Duitsland mag je in het openbaar drinken. Dat is wel wat anders dan in vergelijking met Nederland. Ook was er veel politie en ambulancepersoneel aanwezig viel ons op.

Ik wilde graag even ons uitzicht vanuit het reuzenrad bekijken, maar helaas heeft Raoul hoogtevrees en wilde hij absoluut niet mee. Achja , zo erg was dat ook niet. Ik vermaak mij ook wel voor het podium met een biertje in mijn handen.

Om kwart over 11 begon het vuurwerk. Dit werd vanaf de Rijn op boten afgeschoten. Ongeveer een kwartier duurde dit spektakel. Daarna hebben wij de bus naar het station genomen en vanaf het station een poging gedaan om thuis te komen met de nacht bus. Wat ik niet wist, is dat de nachtbus die voor mijn huis stopt eerst de halve stad meepakt. Dus uiteindelijk hebben wij over een ritje van 10 minuten het 5-voudige gedaan. In totaal na anderhalf uur onderweg te zijn geweest lagen wij weer in ons bedje en was dit het einde van een leuke dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!