desireeinbonn.reismee.nl

Erasmus on tour!

Wat doe je als je weinig les hebt? Juist iets leuks plannen! En wie stond er dan op het station? Emma, mijn klasgenootje die in Essen studeert. Met alle spullen in haar hand stond zij daar op Bonn HBF. Samen hebben wij de bus naar mijn huis genomen en haar spullen daar neergezet. Na een kleine rondleiding door mijn gebouw en mijn kamer was het tijd om even bij te kletsen. Na wat kopjes thee zijn wij naar de stad gegaan.

Eenmaal aangenomen in de binnenstad was ik natuurlijk weer de gids die over veel bezienswaardigheden kan vertellen. De tour begon bij de universiteit. Emma keek haar ogen uit. ‘’Wat een mooi gebouw’’ hoor ik haar zeggen. Na wat foto’s genomen te hebben zijn wij naar beneden gelopen naar de Rijn toe. Bonn ligt tussen wat bergen in. Dat kan je vanaf hier heel goed zien. Aan de rijn liggen ook een paar mooie kleine tuintjes met bloemen en een paviljoen. Deze tijd van het jaar ziet dat er natuurlijk schitterend uit. Het weer zat ons gelukkig ook erg mee.

De volgende stop, het oude gemeentehuis. Deze bevindt zich op de markplaats. Elke dag staan er marktkraampjes. Meestal bestaan deze uit etenskraampjes. Nadat wij over dit plein zijn gewandeld zijn wij naar Münsterplatz gegaan. Hier staat een heel groot beeld van Beethoven (omdat Beethoven uit Bonn komt) en de bekendste kerk in Bonn (Bonner Münster). Natuurlijk moesten er Selfies gemaakt worden bij deze kerk.

Na ons bezoek aan Münsterplatz kwamen wij terecht in een HARIBO-winkel. Deze kan je door de hele stad vinden omdat HARIBO uit Bonn komt. In deze winkel hebben wij veel soorten snoep gevonden en tot onze verbazing was deze winkel 2 verdiepingen hoog! Samen hebben wij nieuwe HARIBO smaken bekeken en natuurlijk hebben wij ook wat snoep meegenomen. Ik kwam thuis met een kilo zak drop fruit spenen en een HARIBO-beer knuffel. Emma heeft deze beer ook en samen hebben wij dus een aandenken aan deze dag.

Onze laatste stop op deze tour door de stad was Poppeldorfer Schloss (kasteeltje). Op de weg hierheen kwamen wij een openbare boekenkast tegen. Samen hebben wij deze kast even bekeken en wat bleek, er stond een boek met de titel ‘Désiree’ in. Na wat gelachen te hebben waren wij dit kasteeltje aangekomen. Helaas wordt het weer gerestaureerd dus zo heel veel was er niet te zien en is het in het bezit van de universiteit en is een deel in lokalen veranderd.

Eenmaal terug was het tijd om boodschappen te doen. Dat duurde toch langer dan verwacht. We vertrokken om half 5 zodat wij redelijk op tijd konden eten. Maar na wat snuffelen in winkeltjes en heel lang in de REWE (supermarkt) rond te hebben gelopen waren wij pas om half 8 terug in mijn woning. Daar ging ik mijn kookkunsten laten zien aan Emma. Als je in Duitsland bent eet je natuurlijk Schnitzel, vooral de XXL. Na genoten te hebben van de Wienerschnitzels met citroen en wat groente was het tijd voor een drankje en een beetje netflixen.

Dit weekend (6.05.2017) vindt Rhein in Flammen plaats. Dit is een vuurwerkshow met hier en daar een festivalletje. Op de Rijn varen dan boten die vuurwerk afsteken. Gelukkig komt iemand mij dit weekend bezoeken om dit samen mee te maken. Ik houd jullie snel weer op de hoogte van dit avontuur en alle andere avonturen die ik heb meegemaakt.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!