desireeinbonn.reismee.nl

Het evenement van het jaar!

Tussen alle tranen, verdriet en herinneringen was het weer tijd voor het wielevenement van het jaar. La Tour de France stond weer voor de deur. Dit jaar was de start van deze indrukwekkende wielerwedstrijd in Duitsland, om precies te zijn in Düsseldorf. Omdat mijn vriend uit een wielrenliefhebbers familie komt was het natuurlijk geen vraag om bij de start aanwezig te zijn. Aangezien Bonn op een uur afstand van Düsseldorf ligt, was het reizen prima te doen.

Zaterdag rond een uurtje of 11 zijn wij vertrokken naar Düsseldorf om goeie plekken te bemachtigen. Eenmaal aangekomen viel ons de drukte erg mee. 2 jaar geleden zijn wij ook bij de start van de tour in Utrecht geweest. Wij konden ons herinneren dat het daar veel drukker was dan nu in Düsseldorf.

Met onze Nederlandse vlag stonden wij langs het parcours. Wat ons opviel is dat er veel Nederlanders langs het parcours stonden met vlaggen. Maar er stonden natuurlijk ook genoeg Duitsers langs het parcours. Allemaal hopen dat Tony Martin de Duitser de 1e etappe zou winnen. Wij Nederlanders hadden onze hoop natuurlijk op de Nederlander Jos van Emden gevestigd. Na 3 uurtjes zouden we weten wie er heeft gewonnen.

Maar deze 3 uurtjes duurde wel een beetje lang in de stort regen. Gelukkig hadden wij ons voorbereid en hadden wij 2 paraplu’s meegenomen. Ondertussen kregen wij verschillende appjes van verschillende personen dat zij ons in beeld hebben gezien. Altijd leuk om te horen dat mensen je op tv zien. Maar met een Nederlandse vlag val je wel een beetje op tussen de Duitse vlaggen.

Maar dan wisten wij eindelijk wie er had gewonnen. Samen met de Duitse fans waren wij een beetje in mineurstemming. Er had geen Duitser maar ook geen Nederlander gewonnen. De winnaar was de Engelsman Geraint Thomas van team Sky. Dit was een beetje een verassing voor ons. Maar wij hebben ons prima vermaakt in de regen !