desireeinbonn.reismee.nl

Klimmen, klimmen en klimmen!

Na 2 dagen les met het mooie weer had ik wel een dag vol plezier verdiend. Weken geleden heb ik mij opgegeven voor de trip naar het Klimbos in Hennef. De dag begon al warm. Rond een uurtje of 11 was het al bijna 30 graden! Helaas heb ik de pech dat ik zonneallergie heb en daardoor niet te lang in de zon kan zitten. Daarom had ik een lange broek en vest aan. Voordat ik al bij het verzamelpunt was, was ik al helemaal doorweekt. Eenmaal compleet zijn wij met de tram en bus die kant op vertrokken.

De reis naar het klimbos duurde best lang. Zonder airconditioning in de tram en bus was het lastig vol te houden. Onderweg heb ik met verschillende Erasmus studenten gesproken die ik nog niet eerder had gezien. Toen we de bus uitstapte keek iedereen naar het buitenzwembad dat aan de overkant van de weg lag. Helaas was dar niet onze bestemming en moesten wij de berg oplopen om het klimbos te bereiken.

Eenmaal boven moest er natuurlijk een foto genomen worden. Daarna hebben wij een plekje voor onze spullen gevonden en was het showtime! Na wat instructies konden wij gaan klimmen. Wel jammer dat ik niet eerder mocht beginnen, aangezien ik al vaker heb geklommen. Vol goeie moed en energie begon ik aan het een na zwaarste parcour. Het koste best wat kracht om boven te komen. Eenmaal boven was het uitzicht schitterend. Op ongeveer 20 meter hoogte kon je ook op de berg naar beneden kijken. Waar je ook keek je zag veel natuur.

Na een korte pauze ontmoette ik een groep met één Nederlandse, één Duitse en één Spaanse student. Samen hebben wij verschillende parcours gedaan. Aan het einde hebben wij een partner parcour gedaan. In dit parcour moest je wel samenwerken om het einde te halen. Samen met de Spaanse student heb ik ervan genoten en inspanning geleverd. Het eindigde met een kabelbaan naar benden.

De dag ik het klimbos was echt heel leuk! Wel erg zwaar, maar dat is het allemaal waard!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!